Hoe klanten bereiken tijdens de coronacrisis via sms-berichten
De covid-19 maatregelen doen ons wederom inzien dat effectieve en gerichte communicatie van groot belang is. Des te meer in crisissituaties. Vele bedrijven waren niet voorbereid op een crisis van deze omvang en zaten met de handen in het haar. In dit artikel kom je meer te weten over sms-oplossingen voor een optimaal klantencontact tijdens de Corona crisis.
Smstools is dé oplossing. Maar waarom?
- De goedkoopste!
Geen licentiekosten, enkel je verbruik wordt in rekening gebracht.
- De betrouwbaarste!
Slaap op je beiden oren, via Smstools komen al jouw berichten aan.
- De gebruiksvriendelijkste!
Met het web-based softwareplatform verstuur je in enkele klikken jouw berichten.
- De uitgebreidste!
Verzend digitale kortingsbonnen, zet voice-berichten om naar sms of verstuur sms-berichten vanuit je email! Software. Het is allemaal mogelijk!
- De interactiefste!
Kies jouw virtueel nummer, zet shortcodes en keywords op en treedt in dialoog via sms.
- De persoonlijkste!
Personaliseer je berichten voor de ontvanger.
Hoe communiceren met je klanten tijdens de corona-crisis
- Pro-actieve sms-berichten
Wacht niet tot het laatste moment om klanten in te lichten over mogelijke wijzigingen inzake je openingsuren, afhaalmogelijkheden of levertijd. Het is best dat je klanten ruim op voorhand een informatief stuurt over een mogelijke wijziging. Je hoeft dit niet hard te maken. Wijs erop dat er MOGELIJKS wijzigingen zullen zijn en vermeldt zeker in je bericht dat je nog verder contact zult opnemen. Best ook weten hoe je ze zal inlichten.
Klanten verkiezen transparante communicatie. Als ze last-minute een sms’je ontvangen over effectieve wijzigingen, schudt dit ook hun planning door elkaar? Het gevolg? Een ontevreden klant.
- Back to business!
Staat de overheid het weer toe om te heropenen? Goed nieuws! Maar laat je dit ook even aan je klanten weten? Een simpel sms-berichtje kan al wonderen doen!
Gooi je het over een andere boeg? Is jouw bedrijf online aanwezig? Focus je nu op afhaal of leveringen?! Laat het je klanten weten.
- Sms-marketing
Zet sms-communicatie in om verleidelijke promoties te communiceren. Een persoonlijk sms-berichtje met een promo incentive is een sterke trigger om extra winkelbezoeken te genereren.
- Extra service
Is een klant geïnteresseerd in een item dat je niet meer op voorraad hebt? Geen zorgen. Vraag z’n gsm-nummer en bezorg de klant een berichtje wanneer het er wel weer is. Zo prikkel je opnieuw diens interesse. De klant houdt van persoonlijke service!
Maak snel jouw testaccount en verstuur vandaag nog je eerste berichten!
Hoe klanten bereiken tijdens en na de corona-crisis via sms-berichten
5 van de 5 op basis van 1402 gebruikersbeoordelingen.